Stichting Kinderpostzegels – Kamer voor een Kind

Foto: Stichting Kinderpostzegels

Een veilig, stabiel gezin is de allerbelangrijkste voorwaarde om gelukkig op te groeien. Daar maakt Stichting Kinderpostzegels Nederland zich hard voor. Ook voor de ruim 23.000 kinderen die jaarlijks in een pleeggezin worden opgevangen. Wanneer pleegouders nog geen geschikte ruimte in huis hebben, zijn zij vaak al met een paar kleine aanpassingen geholpen. Na de plaatsing van een dakkapel, een dakraam of een scheidingswand op zolder is de opvang van een extra pleegkind mogelijk, of kan een crisisplek een permanente plek worden. Kamer voor een Kind biedt financiƫle steun aan pleeggezinnen om kleine verbouwingen voor de opvang van nieuwe pleegkinderen te realiseren. Op die manier kunnen meer pleegkinderen een thuis vinden.

De Janivo Stichting steunt Kamer voor een Kind omdat het een praktische, laagdrempelige en doeltreffende manier is om meer pleegkinderen een gezinsplek en een thuis te kunnen bieden.